Uw browser ondersteunt geen webstandaarden: upgrade uw browser voordat u verder gaat.(meer over webstandaarden)

Help en veelgestelde vragen

Een advertentie plaatsen op Design Wonen

Mijn advertenties

Bieden op advertenties

Betalen

Veilig handelen

Verkeerde gegevens bij een advertentie

Uw privacy en die van onze adverteerders

Contact


Een advertentie plaatsen op Design Wonen

Hoe plaats ik een advertentie?

U plaatst als volgt een advertentie:

  1. Klik op "Plaats advertentie" bovenaan de pagina.
  2. Geef aan of u een particuliere of zakelijke adverteerder bent. Klik op "Plaats advertentie".
  3. U vult nu de gegevens van het door u aangeboden product in. Vul in ieder geval de verplichte velden in en kies "Advertentie aanmaken".
  4. Controleer de advertentie. Druk op "Wijzig advertentie" als u iets wilt wijzigen of op "Plaats advertentie" als alles goed is.
  5. Als dit de eerste advertentie is die u op Design Wonen plaatst, dan krijgt u per e-mail een link toegezonden waarmee u de advertentie kunt bevestigen. Pas als u de advertentie hebt bevestigd, zal uw advertentie zichtbaar worden op Design Wonen.

Naar boven

Wat zijn de regels voor het plaatsen van een advertentie?

Voor het plaatsen van een advertentie op Design Wonen gelden een aantal huisregels. Deze worden beschreven in de huisregels.

Mocht er aan de gebruiksovereenkomst of aan de huisregels niet worden voldaan, dan zal de advertentie worden verwijderd. Wij houden ons het recht voor de adverteerder in het vervolg te weren.

Naar boven

Wat zijn de kosten van het plaatsen van een advertentie?

De volgende tarieven gelden per geplaatste advertentie:

Particuliere adverteerders: Zakelijke adverteerders:

Let op: Design Wonen screent nieuw geplaatste advertenties. Mocht er sprake zijn van een zakelijke advertentie zonder dat de adverteerder dit aangegeven heeft, dan wordt de advertentie verwijderd en om (bij)betaling gevraagd.

Naar boven

Hoe lang blijft de advertentie op Design Wonen staan?

Een advertentie blijft acht weken (56 dagen) op Design Wonen staan. Na de eerste 4 weken ontvangt u een e-mail waarmee u de advertentie gratis eenmalig vier weken kunt verlengen.. Indien u niet reageert op dit e-mailbericht, wordt de advertentie automatisch verwijderd. Na 8 weken is het mogelijk de advertentie te verlengen met 8 weken door opnieuw de plaatsingskosten te betalen.

Naar boven

Hoe kan ik een foto bij een advertentie plaatsen?

Foto's bij advertenties verhogen uw verkoopkansen. U plaatst een foto of direct bij het plaatsen van een advertentie of achteraf bij het wijzigen van uw advertentie.

  1. Klik op "Bladeren" (of: "Browse") naast "Afbeelding(en)".
  2. Selecteer het gewenste fotobestand.
  3. Klik op "Open".
  4. Kies nu onderin het scherm voor "Advertentie aanmaken" of "Wijzigingen doorvoeren". De foto wordt nu bij uw advertentie geplaatst.
Design Wonen staat alleen foto's toe van GIF- of JPG-formaat. De maximale bestandsgrootte is 2 MB.

Naar boven

Verschijnt mijn advertentie direct op de site?

Na het bevestigen van de advertentie, wordt de geplaatste advertentie direct op de site geplaatst. Echter, doordat de zoekmachine en de categorieën slechts enkele keren per uur wordt aangepast, kan het even duren voordat de advertentie zichtbaar wordt. In zo een geval kunt u uw geplaatste advertentie altijd direct terugvinden via "Mijn advertenties".

Naar boven

Mijn advertentie staat op Design Wonen, wat kan ik nog meer doen?

Naast de basisadvertentie op Design Wonen kunt u uw advertentie extra laten opvallen:

Naar boven

Ik heb een advertentie geplaatst, maar ik kan de advertentie niet terugvinden op de site.

Bij het plaatsen van uw eerste advertentie wordt een e-mail naar u gestuurd waarmee u de advertentie kunt activeren. Pas dan is uw advertentie daadwerkelijk geplaatst. Als u dit e-mailbericht niet heeft gekregen heeft kan dat de volgende oorzaken hebben:

Naar boven

Het merk staat niet in de lijst. Kan ik zelf een merk toevoegen?

Om te voorkomen dat de lijst te groot wordt kunt u niet zelf een merk toevoegen. Een merk wordt door ons toegevoegd als het een veel voorkomend merk is en er reeds meerdere artikelen van dit merk geplaatst zijn.

Naar boven

De designer staat niet in de lijst. Kan ik zelf een designer toevoegen?

Om te voorkomen dat de lijst te groot wordt kunt u niet zelf een designer toevoegen. Een designer wordt door ons toegevoegd als het een veel voorkomende designer is en er reeds meerdere artikelen van deze designer geplaatst zijn.

Naar boven

Mijn advertenties

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

Als u uw wachtwoord kwijt bent kunt u deze opvragen door rechtsboven op "Mijn advertenties". U ziet dan een tekstlink: "Wachtwoord vergeten?". Als u hierop klikt kunt u een wachtwoord aanvragen. Vul het e-mailadres in dat u ingevuld hebt bij het plaatsen van de advertentie. Het wachtwoord wordt vervolgens per e-mail naar u opgestuurd. Met dit wachtwoord en uw e-mailadres kunt u vervolgens inloggen om advertenties te wijzigen en te verwijderen.

Naar boven

Hoe kan ik een advertentie wijzigen of verwijderen?

Om uw advertenties te kunnen wijzigen of verwijderen moet u inloggen op "Mijn advertenties". Het wachtwoord dat u bij het inloggen nodig hebt staat in de e-mailberichten die u gekregen hebt bij het bevestigen en plaatsen van een advertentie.

  1. Log in op "Mijn advertenties".
  2. Kies voor het tabblad "Geplaatste advertenties".
  3. Klik op de titel van de advertentie die u wilt wijzigen of verwijderen.
  4. Rechts op de pagina kunt u kiezen voor "Wijzig advertentie" of "Verwijder advertentie".

Naar boven

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Om uw advertenties te kunnen wijzigen of verwijderen moet u inloggen op "Mijn advertenties". Het wachtwoord dat u bij het inloggen nodig hebt staat in de e-mail die u krijgt bij het bevestigen of plaatsen van een advertentie.

  1. Log in op "Mijn advertenties".
  2. Kies voor het tabblad "Geplaatste advertenties".
  3. U kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen door aan de rechterkant op "Contactgegevens wijzigen" te klikken.

Naar boven

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Om uw e-mailadres te kunnen wijzigen moet u inloggen op "Mijn advertenties". Het wachtwoord dat u bij het inloggen nodig hebt staat in de e-mailberichten die u gekregen hebt bij het bevestigen en plaatsen van een advertentie.

  1. Log in op "Mijn advertenties".
  2. Kies voor het tabblad "Geplaatste advertenties".
  3. U kunt uw e-mailadres wijzigen door aan de rechterkant op "E-mailadres wijzigen" te klikken.

Naar boven

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Om uw wachtwoord te kunnen wijzigen moet u inloggen op "Mijn advertenties". Het wachtwoord dat u bij het inloggen nodig hebt staat in de e-mailberichten die u gekregen hebt bij het bevestigen en plaatsen van een advertentie.

  1. Log in op "Mijn advertenties".
  2. Kies voor het tabblad "Geplaatste advertenties".
  3. U kunt uw wachtwoord wijzigen door aan de rechterkant op "Wachtwoord wijzigen" te klikken.

Naar boven

Hoe kan ik een advertentie verlengen?

Hebt u eenmaal een advertentie geplaatst dan is dat voor een periode van vier weken. Bij het aflopen van deze periode ontvangt u een e-mailbericht als geheugensteuntje dat uw advertentie bijna verloopt. U kunt dan de advertentie gratis verlengen met nog eens 4 weken.

Naar boven

Zijn er kosten verbonden aan het verlengen van de advertentie?

De eerste keer verlengen van uw advertentie met vier weken is geheel gratis. Wilt u hierna nogmaals verlengen dan wordt hiervoor een vergoeding gevraagd. Evenzo is de derde keer verlengen kosteloos en wordt voor een vierde keer weer een vergoeding gevraagd, enzovoorts. In essentie betaalt u per acht weken.

Naar boven

Iemand heeft geboden op mijn advertentie, maar ziet er toch van af. Hoe kan ik het bod weghalen?

U kunt alle biedingen weghalen bij uw advertentie, Dit gaat als volgt:

  1. Log in op "Mijn advertenties".
  2. Kies voor het tabblad "Geplaatste advertenties".
  3. Klik op de titel van de advertentie die u wilt wijzigen of verwijderen.
  4. Rechts op de pagina kunt u kiezen voor "Verwijder biedingen".

Naar boven

Bieden op advertenties

Hoe kan ik op een advertentie bieden?

Onderaan elke advertentie kunt u een bod doen door uw naam, e-mailadres en uw bod in te vullen, klik vervolgens op "Plaats uw bod" . U ontvangt dan een e-mailbericht met hierin een link waarmee u uw bod kunt bevestigen. Als u uw bod hebt bevestigd, zal uw bod zichtbaar worden op Design Wonen.De adverteerder krijgt automatisch bericht van uw bod.

Naar boven

Zijn er voorwaarden verbonden aan het bieden?

Design Wonen is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend, en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn. Alle biedingen worden verwijderd als de advertentie wordt verwijderd.

Naar boven

Ik krijg een bod binnen via een e-mailbericht maar het bod staat niet op de site.

De bieder heeft het bod geannuleerd.

Naar boven

Hoe kan ik mijn uitgebrachte bod bod verwijderen?

Als u een bod uitbrengt ontvangt u een e-mailbericht met hierin een link waarmee u uw bod kunt bevestigen, ook staat in dit e-mailbericht een link waarmee u het bod kunt annuleren.

Naar boven

Er is geboden op mijn advertentie, hoe kom ik in contact met de bieder?

Als iemand op uw advertentie heeft geboden krijgt u daarover een e-mailbericht, als u dit e-mailbericht beantwoordt komt u in contact met de bieder.

Een overzicht van de hoogste biedingen van uw advertentie(s) vindt u onder "Mijn advertenties":

  1. Log in op "Mijn advertenties".
  2. Kies voor het tabblad "Geplaatste advertenties".
  3. Klik op de titel van de advertentie waarvan u de biedingen wilt zien.
  4. Onderaan de advertentie ziet u een overzicht van de biedingen, klik op de naam van de bieder om een e-mailbericht te verzenden.

Naar boven

Betalen

Hoe kan ik betalen aan Design Wonen?

De betalingen aan Design Wonen worden verzorgd door Triple Deal. Als u een bestelling plaatst bij Design Wonen (bijvoorbeeld TopAdvertentie, betaalde verlenging) kunt u gebruik maken van een eenmalige machtiging. U vult uw naam, rekeningnummer in en geeft Triple Deal dan toestemming om het vermelde bedrag van uw rekening af te schrijven.

Naast de eenmalige machtiging kunt u ook gebruik maken van iDEAL. Bij deze betaalmethode kunt u de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. iDEAL werkt met de volgende banken: Postbank, Rabobank en ABN Amro.

Naar boven

Loop ik risico bij een online machtiging?

Als het bedrag dat van uw rekening wordt afgeschreven volgens u niet klopt, kunt u hiertegen bezwaar maken bij de bank. De bank zal in zo'n geval het teveel afgeschreven bedrag terugstorten.

Naar boven

Wat is Triple Deal?

Zodra iemand iets verkoopt via een online marktplaats, veilingsite of, bijvoorbeeld, Design Wonen ontstaat er een dilemma tussen koper en verkoper. Immers, als de koper eerst betaalt voordat hij de bestelde goederen ontvangt, dan weet hij niet of de aangeboden goederen ook aan zullen komen. Omgekeerd, als de verkoper eerst de bestelde goederen verstuurt, dan moet hij maar afwachten of hij ooit zijn geld krijgt. Wie zet de eerste stap? Omdat internet niet altijd de mogelijkheid biedt om goederen eerst te bekijken, kunnen koper en verkoper nooit gelijk oversteken. Met een betrouwbare 'borgservice' als Triple Deal kan dit probleem worden opgelost. Triple Deal fungeert voor beide partijen als betrouwbare tussenpersoon fungeren en biedt eenvoud, zekerheid en betalingsgemak bij het afronden van online transacties. Onder andere is de ABN AMRO betrokken bij Triple Deal.

Naar boven

Wat is Paypal?

Met Paypal hoeven gebruikers geen bank- of creditcardgegevens bij hun aankoop te verstrekken. De gegevens van zowel koper als verkoper zijn alleen bij Paypal bekend. Als de gebruiker kiest voor betaling met Paypal wordt vervolgens de betaling automatisch via de bank of creditcardmaatschappij geregeld. Paypal is een bekend en betrouwbaar betalingssysteem en is eigendom van Ebay.

Naar boven

De verkoper wil de betaling via een andere partij laten verlopen. Moet ik dat doen?

Wees voorzichtig als een verkoper een andere borgservice aanbeveelt. Probeer altijd liever de koop persoonlijk te regelen, of via Triple Deal of Paypal. Controleer op z'n minst onafhankelijk of het bedrijf is gewaarborgd en een vergunning heeft of wordt ondersteund door een bekende financiële instelling met een goede reputatie. Zie ook de tips "Veilig handelen",

Naar boven

Veilig handelen

Tips om veilig te handelen

Naar boven

Verkeerde gegevens bij een advertentie

Ik krijg een e-mail om een advertentie te bevestigen, maar ik heb geen advertentie geplaatst.

Iemand gebruikt per ongeluk of opzettelijk uw e-mailadres. Negeer het e-mailbericht: de bevestigingslink om de advertentie niet aanklikken.

Naar boven

Ik krijg een e-mail om een bod op een advertentie te bevestigen, maar ik heb helemaal niet geboden.

Iemand gebruikt per ongeluk of opzettelijk uw e-mailadres. Negeer het e-mailbericht: de bevestigingslink om de advertentie niet aanklikken.

Naar boven

Iemand heeft mijn telefoonnummer bij een advertentie geplaatst.

Iemand gebruikt per ongeluk of opzettelijk uw telefoonnummer. Maak gebruik van de link: "Is deze advertentie tegen de regels?" onder de advertentie om ons op de hoogte te brengen. Design Wonen kan dan actie ondernemen en de advertentie verwijderen.

Naar boven

Ik reageer op een advertentie, maar de adverteerder weet van niets.

Iemand gebruikt per ongeluk of opzettelijk de gegevens van de adverteerder. Maak gebruik van de link: "Is deze advertentie tegen de regels?" onder de advertentie om ons op de hoogte te brengen. Design Wonen kan dan actie ondernemen en de advertentie verwijderen.

Naar boven

Uw privacy en die van onze adverteerders

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik de wet overtreed?

Design Wonen kan zonder de adverteerder te waarschuwen justitie inschakelen en gegevens van de adverteerder verstrekken als dat nodig blijkt te zijn of als justitie daarom vraagt.

Naar boven

Wat doet Design Wonen met mijn gegevens?

Design Wonen slaat uw gegevens alleen op voor eigen gebruik. Wij zullen uw gegevens nooit zonder uw toestemming verkopen aan derden.

Naar boven

Kan ik de gegevens krijgen van een advertentie die ik heb gezien maar die nu weg is?

Helaas kunnen we u geen gegevens verstrekken. Als iemand de advertentie weg heeft gehaald,betekent dit doorgaans dat het product verkocht is of gevonden. Om verder geen reacties te hoeven geven en mensen te moeten teleurstellen wordt de advertentie verwijderd.

Naar boven

Kunt u me helpen aan meer gegevens van een adverteerder?

Wij hebben niet meer gegevens dan in de advertentie worden vermeld. Lukt het niet contact te krijgen met een adverteerder, dan kunnen we u helaas niet verder helpen hiermee. Het is raadzaam zowel e-mailadres als telefoonnummer te proberen, indien deze zijn vermeld.

Naar boven

Wat betekent "Is deze advertentie tegen de regels?"

Helaas zijn er mensen die denken dat Design Wonen een ideaal middel is om reclame te maken voor hun site, om snel rijk te worden, of om dingen te verkopen die niets van doen hebben met Design Wonen. Elke dag bekijken we alle advertenties die er bijgekomen zijn, maar het is mogelijk dat we er af en toe een over het hoofd zien. Mocht u als bezoeker een advertentie zien, waarvan u denkt dat die niet thuishoort op de site, dan kunt u d.m.v. de 'tegen de regels' link, ons hiervan op de hoogte brengen. We zullen de advertentie dan zo snel mogelijk bekijken en eventueel verwijderen. Op die manier kunnen alle bezoekers ons helpen om de site netjes te houden. Zo kan iedereen meehelpen Design Wonen een zo prettig mogelijke website te maken.

Naar boven

Contact

Ik heb nog een andere vraag

Als u nog een andere vraag hebt, stel deze vraag dan per e-mail: .

Naar boven

© 2000-2017 Design Wonen | Huisregels | Contact | Adverteren | Over Design Wonen